Кубики Зайцева

Микола Олександрович Зайцев автор принципово нових напрямків в методиках навчання читання (кубики Зайцева), викладання граматики і математики. На сьогоднішній день оволодіння читанням, листом і рахунком найбільш повно розроблені саме Н. А. Зайцевим. Посібники засновані на природній потреби будь-якої дитини в грі (пов, перш за все ігри, а потім вже посібники), на природосообразності всіх матеріалів (щадяща для органів зору та постави), на системності подачі матеріалу. Викладання по Зайцеву – це викладання в грі. Розкутість обстановки (діти можуть сидіти на підлозі) – неодмінна умова занять. Діти багато рухаються: ереходят від таблиць до кубиках, від кубиків до дошки, стрибають, плещуть у долоні, тупають ногами. І все це виконується з азартом, натхненням. За словами Миколи Зайцева, основу будь-якої навчальної гри складають пошук і вибір. Працюючи по складових таблиць і кубиках Зайцева, дитина знаходиться в постійному пошуку. “Граючи”, діти вчаться читати, розбивати слова на склади, ставити наголос, робити звукобуквенний аналіз слів, складати речення, вважати, писати.