Методика Марії Монтессорі

Методика М. Монтессорі, приділяє велику увагу розвитку дрібної моторики. Розроблено ціла група посібників, призначених для розвитку цієї навички, серед них “рамки і вкладиші”. Цікавість – перше, що М. Монтессорі виділяє в своїй педагогіці. Друге – індивідуальний підхід. Це, звичайно, не означає, що у кожної дитини з’являється окремий вчитель. Все трохи по-іншому. Кожна дитина під час вільної роботи вибирає те, що йому подобається робити, і вчитель саме йому показує, як впоратися із завданням. Свобода вибору з’являється у малюка відразу після того, як він переступає поріг класу, тому, що тільки він сам точно знає, що йому потрібно розвивати саме зараз. Хоча і тут є деякі орієнтири. Так М. Монтессорі звернула увагу, а сучасна психологія підтвердила, що у дитини від 0 до 6 років є періоди, коли він найбільш легко і природно навчається певних речей. Так, від 0 до 6 років в кілька етапів відбувається розвиток мови, а до 5,5 сенсорний розвиток. В середньому, з 2,5 років до 6 років у малюка виникають і закріплюються соціальні навички. У цей час діти легко сприймають форми ввічливого або грубого поводження, які стають нормами їхнього життя. І, звичайно, не можна не сказати про короткий (від 0 до 3 років) періоді сприйняття порядку. Головне завдання дорослого допомогти дітям навчитися зосереджуватися на цікавій для них роботі.